در زمان بچگی هر کس یک سری پاسخ‌های اتوماتیک به شرایط برای خودش خلق کرده‌ای که موجب می‌شود در شرایط مختلف بدون فکر و اتوماتیکی واکنش نشان دهد.

این عادت‌ها کامیابی یا عدم کامیابی رو مشخص می‌کنه.

مردان و زنان موفق، کامیاب، خوشحال و سالم، به سادگی، فقط کار و حرف درست را در زمان و مکان درست می‌کنند و می زنند و به طور متوسط ده تا بیست برابر بیشتر از افرادی که این عادت را ندارند ثروتمندتر خواهند شد.

موفقیت به معنای توانایی زندگی کردن اونجوری که خودت می‌خواهی است و کاری را که بیشتر از همه از انجامش لذت می‌بری را بکنی.

بعد از سلامتی هدف مهمی که همه به دنبالش هستند داشتن روابط عالی است، روابط شخصی و اجتماعی با افرادی که دوستشان داریم و برایشان احترام قائلیم.

بخش زیادی از خوشحالی مان در هر یک از مراحل زندگی به کیفیت روابطمان با دیگران برمی‌گردد.

تو باید به شخصی تبدیل شوی که افراد دوروبرت تو را ستایش کنند، یک رهبر در جامعه خودت، یک الگو.

عادات خوب به سختی شکل می‌گیرند ولی به راحتی می‌توان با آنها زندگی کرد و عادات بد به راحتی شکل می‌گیرند و به سختی می‌توان با آنها کنار آمد.

هر عملی که تکرار شود به یک عادت تبدیل می‌شود، اگر به آن اجازه داده شود قدرت می‌گیرد، اول مثل تار عنکبوت است به راحتی پاره می‌شود ولی به محض اینکه به آن بها داده شود مثل زنجیر‌های فولادی اسیرت خواهد کرد.

داستان نسل بشر داستان زنان و مردانی است که خودشان را خیلی زود می‌فروشند، بسیاری از نسل بشر اهدافی را برای خودشان مشخص می‌کنند که بسیار کوچک‌تر از آن چیزی است که می‌توانند به آن دست یابند.

تو به این دنیا آمده‌ای با ذهنی فوق‌العاده، فرصت‌های نامحدود موفقیت، خوش‌حالی و کامیابی، فقط بدون دفترچه راهنما زندگی‌ات را شروع کرده‌ای.

وقتی تو کارهایی را که سایر افراد موفق انجام می‌دهند را مکررا انجام دهی هر دفعه پشت دفعه قبل، نهایتا همان نتیجه‌ای که آنها گرفته‌اند را می‌گیری.

انسان‌های ناراحت به‌جای اینکه بهترین اتفاق ممکن را تجسم کنند  بدترین پیش‌آمد را فرض می‌کنند.

success

افراد موفق بیشتر اوقات به آن چیزی که می‌خواهند و اینکه چگونه با آن دست یابند فکر می‌کنند.

ناحیه امنت بزرگترین مانع پیشرفت عملکردت است، آن ناحیه اکثر اوقات بسیار کوچک‌تر از چیزهایی است که واقعا می‌توانی به دست بیاوری.

تو احساس خوشحالی می‌کنی به آن اندازه‌ای که احساس کنی که در حال کنترل کردن زندگی‌ات هستی و به آن اندازه ای ناراحت خواهی بود که احساس کنی کنترل زندگی‌ات از دستت خارج شده است.