ما موفق می‌شویم با فهمیدن اینکه از عدم راحت بودن بهره ببریم و با آن زندگی کنیم، نه آنکه از آن اجتناب کنیم.

ما بزرگ شده‌ایم با این ایده که ذهنمان را شاد کنیم، درحالی که برای داشتن یک زندگی موفق باید یاد بگیریم مخالف این را عمل کنیم، مثل پریدن از یک هواپیمای عالی و وقتی که مغزمان فریاد می‌زند متوقف شو، این دقیقا آن چیزی است که باید گاهی اوقات انجام دهیم.

یک زندگی کامیابانه نیازمند آن است که مشکلات را بغل کنی به جای اینکه از آنها فرار کنی.

فرق آدم‌های بزرگ و معمولی در آن است که آدم‌های بزرگ کارهایی انجام می‌دهند که آدم‌های معمولی برای انجام‌ندادنشان بهانه می‌آورند.

همیشه از تهدید‌ها به عنوان فرصت استفاده کن.

همیشه برنامه‌ای برای طرد شدن داشته باش تا به مرور زمان از پی سر سخت شوی، مثلا سعی کن صد نه را در صد روز بشنوی تا ترس از طرد شدن برایت بی‌معنی شود.

اگر می‌خواهی بزرگ باشی، همیشه با بدترین ترس‌هایت روبه‌رو شو و قدمی برای پیروزی بر آن بردار و از تجاربی که به دست می‌آوری تا آخر عمر بهره‌مند باش.

هرگاه که یک درخواست ناشیانه می‌کنی به یک اعتماد به نفس معتبر دست خواهی یافت و طرد شدن را به عنوان یک فرصت طلایی خواهی دید.

همیشه سر و کله موفقیت جایی خارج از منطقه امنت پیدا خواهد شد و دقایقی ارزش زندگی کردن دارد که خارج از محدوده‌ی امنت رخ می‌دهد.

همه‌ی ما با موانع، سد‌ها و بدشانسی‌هایی در مسیر زندگی مواجه می‌شویم تنها تفاوت‌مان میزان شجاعت و تمایلمان برای پیروز شدن بر این موانع است.

مشکل بسیاری از ما این است که فکر می‌کنیم به عنوان یک انسان بالغ دیگر باید راحت زندگی کنیم،امتحانات مدرسه برای همیشه تمام شده است، حالا فارق‌التحصیلیم و فقط باید زندگی کنیم، می‌توانیم استراحت کنیم، حقوق ماهانه‌مان را بگیریم و از زندگی لذت ببریم، آیا راحتی در ذهن شما هم به معنی خودداری کردن از هر نوع درگیری و تا حد امکان و تسلیم شدن در مقابل مقاومت درونی‌مان و پذیرفتن شرایط حال حاضرمان است؟

کلماتی مثل مصالحه و احتیاط را از ذهنت دور بریز، چون اینها برای خلاص کردن خودت از برداشتن قدم‌های شجاعانه و صلب مسئولیت برای موفقیت بدرد می‌خورند.

تو آن چیزی می‌شوی که بیشتر اوقات به آن فکر می‌کنی، همیشه در جهت قوی‌ترین افکارت قدم برمی‌داری.

 خبر خوش آن است که تنها چیزی که در جهان بر روی آن کنترل کامل داری ذهنت است، تنها خودت هستی که بیشتر اوقات تعیین می‌کنی که روی چه موضوعی بیاندیشی و خوشبختانه این تمام کنترلی است که تو نیاز داری تا زندگی‌ات را شکل دهی و آینده‌ات را تعیین کنی.

با کنترل کامل تفکرات هوشیارانه‌ات تو قادری زندگی‌ات را کنترل کنی، تو خوشحال، قدرتمند، مطمئن و آزاد خواهی بود، کاملا رام‌نشدنی.

مسئولیت کامل بر روی زندگی و تمام چیزهایی که اتفاق می‌افتد را قبول کن و از ساختن بهانه یا سرزنش دیگران خودداری کن.

بهترین هدیه‌ای که می‌توانی به دیگران بدهی پذیرش بی‌چون و چرایشان می‌باشد، برای القای این حس به آنها لبخند بزن و شک نکن آنها شخصی را که در آنها چنین احساس مثبتی را به وجود بیاور بسیار دوست خواهند داشت.

ws

یادت باشد فرق آدم موفق و غیر موفق فقط دست به کار شدن است، یادت باشد فقط کافی است قدم‌های بیشتری برداری تا به انجام آن کار نزدیک‌تر شوی.

رایج‌ترین چیزی که افراد موفق به آن فکر می‌کنند این است که آن‌ها چه می‌خواهند و چگونه صد‌درصد به آن می‌رسند، در حالی که افراد ناموفق به این فکر می‌کنند که چه چیزی را نمی‌خواهند و از آن خوششان نمی‌آید.

نداشتن هدف در زندگی مثل رانندگی در مه غلیظ است، مهم نیست که ماشینت چه قدر قوی یا مهندسی است، تو آهسته، با تردید رانندگی خواهی کرد و در صاف‌ترین جاده‌ها پیشرفت کمی خواهی داشت.

یکی از منابع موفقیت توانایی ما برای تغییر است، توانایی فهمیدن اینکه چه زمان قدم‌های برای سازگار شدن برداریم.